Haberler

‘KENT ŞARKILARI / BAŞKA Kentli Bilge’ kentin ‘Başka’ şarkılarını mırıldanırken…

Mehmet Akif Ertaş / Evrensel Gazetesi “Flaneur”; yirminci yüzyılın kültür, sanat ve edebiyat ortamını, Marksizm’i ve bu düşünce sisteminin dışında birçok kavramı “yeniden” konumlandıran ekollerden “Frankfurt Okulu”nun temsilcilerinden Walter Benjamin’in, Fransız Şair Charles Baudelaire’in politikasından yola çıkarak somutlaştırdığı kavramlardandır. “Kentin caddelerinde, herhangi bir yere varmayı hedeflemeden gezinen kimse” olarak tanımlanan “Flaneur”u diğer insanlardan, sokakları sokaklara ekleyerek kentin anaforunda yitip gitme isteği ayırmaktadır. “Kentli bilge” olarak da tanımlanabilecek olan “Flaneur”, Türkiye’de, müzik bağlamında, “Kent Şarkıları” adını veren grupla ete kemiğe bürünmüştür. Türkiye’de albüm çıkaran veya çıkarmaya devam eden grupların birçoğu, kenti ya, “Herhangi bir politik söyleme angaje olmuş insanların toplanma merkezi” ya da “Popüler ya da popülist reflekslerin av sahası” olarak gördükleri için, “Flaneur”a onların albümlerinde tesadüf etmek mümkün değildir. Bir iki ezgide görünür gibi olmasını da, ya şiirlere, ya da şiirin ruhunun hissedildiği şarkı sözlerine borçludur. 2011’de kurulan ve ilk albümü “Deniz Anlatıyor mu Beni Sana”yı, kurulduğu yıl Anadolu Müzik’ten çıkaran “Kent Şarkıları”, anlattığı hikayelerin merkezi kent olduğu için, kendisine bu ismi yakıştırmıştır. Dile getirdiklerinin odak noktasını kent oluştursa da grup, “Flaneur”un bilgeliğini kuşandığı için, kentin, vitrini ve ışığı bol caddelerini değil, görmezden gelinen mekanlarını mesken tutmuştur. Bu mekanlarda ilerlerken daha çok, mekanları mülk edinenleri değil, mekanlarda mekansızlığı yaşayanları bulmayı arzulamıştır. Bu tavrının Türkiye’den ve dünyadan elini eteği çekmek, kendisini Bohemya’ya mahkum olmak anlamına gelemeyeceğini, sözleriyle ve ezgileriyle vurgulayan grup, yine Anadolu Müzik etiketiyle 2012’de çıkardığı “Başka” ile vurgusunun altını, ucu sivri kalemiyle çizmiştir ancak; bu “sivri”lik grubun slogan atan, diskur çeken bir müziğe imza atmasına yol açmamıştır. Çünkü albümün zeminine ve bloklarına bezenen estetikten “sivri”lik de payına düşeni fazlasıyla almıştır. “Sivri”liğini estetize ederken silik melodiler geçidi düzenleme zaafına düşmeyen, müzikler-arasında gezinirken enstrüman ailesini ikilemden nasiplendirmeyen grubun cinsiyetçi bir yörüngede ilerlememesi, cinsiyetlerin hallerini sayıp dökerken halsizliklerine de tercüman olabilmesi “Kentli Bilge”liğin ezgilerde hissedilmesine yardımcı olmuştur. Niçin bilgece bir duruşu kentte sergilediğini, bu kez “başka” ancak yine kendince bir alan açarak dinleyicisine anlatan “Kent Şarkıları”, sadece kentte yaşamayan dinleyicisinin de kendisindeki “başka”sına ayna tutmasının vaktinin henüz geçmediğini de anlatmayı amaçlamıştır. Amacın sözde kalmaması için dinleyicinin; önce, kendi içindeki “Başka”sını kendisine benzetmeden, “Başka”laştırmadan ve diline kilit vurmadan uzun uzun dinlemesi gerekmektedir. Kent Şarkıları Anadolu Müzik/2012



Eklenen Son 5 Arşiv;


Metin Altıok şarkıları / Doğan Hızlan

Metin Altıok şiirlerini bir de bestelerinden dinleyin 16.07.2014 Çarş


Yasemin Göksu'dan yeni albüm "Âh!" CNNTÜRK (20.06.2014)

Yasemin Göksu, yeni albümü "Âh"da sesiyle derinlere dokunuyor. Albüme


ÇAPULCU ZAMANLAR / Bir Parka Sığan Milyonların Hikayesi

Gezi Direnişi sürecinde bizler özgür basın geleneğinden gelen Etkin Ha


AYRI DÜNYALAR /NAİM DİLMENER / RADİKAL

Farklı, alışılmış standartların epeyce uzağında çok sayıda albüm çıktı


‘KENT ŞARKILARI / BAŞKA Kentli Bilge’ kentin ‘Başka’ şarkılarını mırıldanırken…

Mehmet Akif Ertaş / Evrensel Gazetesi “Flaneur”; yirminci yüzyılın